|
|
|
|
|
krok 5: eCommerce, czyli sklep internetowy
Czy kiedykolwiek ktoś z was wszedł do sklepu i wyszedł, bo nie wiedział jak włożyć produkt do koszyka na zakupy? |
Skomplikowane, zagmatwane i nieefektywne systemy zakupów zniechęcają tysiące klientów. Aby sprzedawać swoje produkty on-line, trzeba myśleć tak jak klienci, którzy go odwiedzają. Musisz wiedzieć co ich interesuje, napędza i podnieca.Co powoduje, że chcą kupić, że wkładają produkt do wirtualnego koszyka. Musisz przewidzieć ich następny ruch i uważnie ich słuchać. |
Jeśli twój aktualny system zakupów nie pracuje dla Ciebie i twoich klientów tak jakbyś chciał, to powinieneś odwiedzić nas i porozmawiać. |
Wartość rynku e-commerce w 2008 roku w Polsce wyniosła 11,5 mld PLN, stanowiąc 2% całego handlu na rynku polskim.
Z liczby tej 5,3 mld PLN to obroty serwisu Allegro.pl, a 6,2 mld PLN to wartość sprzedaży w polskich sklepach internetowych.
Obroty polskich sklepów WWW jeszcze w roku 2007 były prawie o połowę mniejsze (3,5 mld PLN), a w roku 2003 zamknęły się na poziomie zaledwie 0,3 mld PLN.
Biorąc pod uwagę powyższe dane oraz znając dynamikę wzrostu sprzedaży online na świecie, szacuje się wartość sprzedaży internetowej na rynku polskim w 2010 roku rzędu 18 mld PLN.
Część analityków rynkowych twierdzi, że wartość ta jest niedoszacowana, czyli że będzie znacznie wyższa.